ارسال پاسخ

۵ اسفند ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2110

pvc-asso.ir

 تاثیرات زیست محیطی، سلامتی و هزینه لوله های آب آشامیدنی

بر اساس نتایج این مطالعه لوله های پی وی سی مزایای رقابتی زیست محیطی و اقتصادی را برای استفاده در پروژه های زیربنایی آب و فاضلاب ایجاد می کنند که شامل مزایای هزینه چرخه حیات و امکان کاهش قابل توجهی در تولید گازهای گلخانه ای نسبت به سایر مواد است.

سرویس انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: انجمن لوله  pvc Uni-Bell( PVCPA) که نماینده تولیدکنندگان لوله های  PVCدر کانادا و آمریکاست اعلام کرد که اولین بررسی جامع زیست محیطی و عملکرد لوله های آب و فاضلاب در شمال آمریکا را تکمیل کرده است.

 

این مطالعه با استفاده از روش سنجش چرخه عمر(LCA) برای ارزیابی پایداری از گهواره تا گور مواد معمولی لوله آب آشامیدنی و فاضلابی از جمله پلی وینیل کلراید، بتن، چدن نشکن و پلی اتیلن با دانسیته بالا در یک دوره خدمت 100 ساله  مورد استفاده قرار گرفت.

 

یک شرکت مشاور پایداری توسط  PVCPAاستخدام شد. مهندسین SSC از ایزو 14040 (سری ارزیابی چرخه عمر)، برای بررسی ردپای زیست محیطی لوله  PVC استفاده کردند. این گزارش همچنین سایر لوله های تولیدی را براساس دوام، عملکرد و داده های زیست محیطی و آماری درصورت موجود بودن بررسی می کند.

صنعت لوله  PVC تنها ماده لوله است که به صورت شفاف اثرات زیست محیطی و پایداری مرتبط با آن گزارش شده است. این گزارش شامل مجموعه قوی از داده های مقامات رسمی و مهندسین است که می تواند برای برنامه های مدیریت دارایی و ارزیابی هزینه های چرخه عمر  لوله های فاضلابی و آبرسانی استفاده شود.

 

روش ارزیابی چرخه عمر 100 ساله به جوامع کمک می کند تا خطرات کیفیت آب را به حداقل برسانند، همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. بیش از 200 منبع و مطالعات برای ارائه دقیق ترین بررسی ها در زمینه ایمنی و سلامت، ویژگی های عملکردی  و پایداری مواد مختلف لوله در دسترس، مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

این مطالعه اطلاعات حیاتی برای سیاست گذاران فدرال، ایالتی و محلی ارائه می دهد، زیرا آنها مواد مختلف لوله های مدرن را برای بازسازی زیر ساخت های زیر زمینی کشور مورد توجه قرار می دهند. آب پاک اولین اولویت توسط رئیس جمهور ترامپ شناخته شده است . و این گزارش تایید می کند که لوله های  pvc با ایمنی و دوام بالاتر و هزینه کمتر کلید ارتقا سیستم های آب آشامیدنی و فاضلابی در آمریکاست.

 

برخی از یافته های کلیدی در این مطالعه عبارت است از:

  • زمانی که پایدارای محصولات لوله کشی  برای طراحی چرخه عمر ارزیابی می شود، مهم است که اثرات چرخه عمر تمام مواد مورد استفاده در سیستم لوله کشی درک و بررسی شود.که شامل جایگزینی ها، مواد کمکی، کاهش خوردگی، تعمیر و نگهداری و اصلاح کیفیت آب مورد نیاز در طول خدمت  لوله ها است.

 

  • براساس 60 سال تجربه در زمینه ی حفاری و آزمون های آزمایشگاهی و ایمن بودن در برابر خوردگی و نرخ شکست پایین، عمر مفید بیش از 100 سال برای لوله های  pvc تایید شده است.

 

  • Pvc نمی تواند ماده ای مغذی برای رشد باکتری ها و پاتوژن ها باشد.

 

  • نگه داشتن و استفاده از لوله ها بیش از طول عمر مفید آن منجر به افزایش هزینه های عملیاتی و نگهداری و تعمیر می شود. تخریب دیواره داخلی لوله ممکن است تقریبا بلافاصله در لوله های چدنی و بتنی آغاز شود.

 

  • تعاریف سنتی از عمر خدمت لوله باید دوباره ارزیابی شود. اکثر اوقات لوله های آهنی و بتنی ممکن است قابل خدمت در نظر گرفته شوند اما در واقع اینگونه نیست و اغلب طبق طراحی انجام شده عمل نمی کنند. در زمان استفاده، لوله های بتنی و آهنی  مستعد ابتلا به شکستگی، هدر رفت آب و مسائل مربوط به کیفیت آب هستند. همچنین هزینه های تعمیر و نگهداری و هزینه های عملیاتی بالاتر به علت خوردگی وجود دارد که به طور قابل توجهی بر راندمان پمپاژ تاثیر می گذارد.

 

  • لوله های  pvc گزینه ای با هزینه پایین است و در مدت زمان طولانی به دلیل بازدهی بالای پمپاژ، مقاومت در برابر خوردگی و طول عمر بالا  مورد استفاده است.

 

  • لوله های فلزی و بتنی نیاز به افزودنی شیمیایی( فسفات) در آب آشامیدنی برای کمک به کاهش خوردگی دیواره لوله دارند. فسفات ها باعث رشد زیستی( مانند جلبک های دریایی) در منابع آب آشامیدنی ، دریاچه ها و رودخانه ها می شود.

 

  • لوله های چدن نشکن در مقایسه با لوله های  pvc در طول پردازش مواد خام، تولید، حمل و نقل و نصب به میزان 9 برابر بیشتر انتشار کربن دارند.

 

  • 66درصد از لوله های آبرسانی در ایالت متحده 8 اینچ یا کوچکتر هستند. در سراسر کشور، استفاده از  pvc به جای لوله های چدن نشکن در این محدوده اندازه می تواند حدود 21 میلیارد دلار  در هزینه های پمپاژ در 100 سال صرفه جویی کند. اگر  pvc به جای لوله  HDPE شود،37 میلیارد دلار صرفه جویی می شود.

 

  • انرژی مورد نیاز برای پمپاژ آب از طریق لوله  PVC در طول طراحی عمر 100 ساله ثابت باقی می ماند، زیرا دیواره های صاف و صیقلی داخل لوله با گذشت زمان زبر نمی شود. این ویژگی باعث صرفه جویی در هزینه کل چرخه عمر نسبت به لوله های چدن نشکن و بتنی می شود که به دلیل خوردگی، نشت و تخریب داخلی نیاز به انرژی پمپاژ بیشتری دارند.

 

  • خاک های خورنده 75% از لوله ها را تحت تاثیر قرار می دهد. دوام و مقاومت در برابر خوردگی یک لوله تا حد زیادی اثرات چرخه عمر را تحت تاثیر قرار می دهد. طول عمر لوله های چدن نشکن در خاک های خورنده به 11 تا 14 سال کاهش می یابد و نیاز به جایگزینی در طول 100 سال دارد.

 

  • 54% انرژی بیشتری برای پمپاژ آب از طریق لوله های چدن داکتیل نسبت به لوله های  PVC در لوله های 8 اینچی مشابه، نیاز است.

 

  • در بین مواد رقابتی برای تولید لوله، شامل آهن، بتن و HDPE  ، لوله های  PVC به عنوان بهترین گزینه از نظر مصرف انرژی محصول و ردپای کربن از گهواره تا گور در یک سیستم آب عمل می کند.

 

  • مواد بازیافتی تنها یک ویژگی واحد از اثرات زیست محیطی چرخه عمر لوله است. برای مثال در پردازش فلزات بازیافت شده برای تولید لوله چدن داکتیل انرژی بیشتری نسبت به تولید لوله های  PVCمورد نیاز است.همچنین تولید لوله های آهنی با استفاده از ضایعات بازیافتی آهن، سموم بیشتری نسبت به لوله تولید شده با مواد بکر تولید می کند.

 

دولت فدرال متعهد به صرف 1 تریلیون دلار برای ارتقا زیر ساخت های کشور است، اما تخمین زده می شود که تنها 2 تریلیون دلار برای نصب لوله های آب و فاضلاب جدید نیاز است. از آنجایی که لوله های  PVC می تواند 70% ارزانتر از لوله های اهنی باشد می تواند با طول عمر بیشتر و بازدهی پمپاژ بالاتر عمل کنند و بهترین انتخاب برای جایگزینی سیستم های آب آشامیدنی آمریکاست.

 

ارزیابی چرخه حیات لوله های آب و فاضلاب  PVC و گزارش مقایسه، تجزیه و تحلیل  مواد لوله به اعلامیه محصولات زیست محیطی 2015 ارجاع داده می شود که مطابق با استاندارد های  ISO 14025  است و به طور مستقل توسط سازمان بهداشت جهانی  NSFتصدیق شده است.

 

این مطالعه نشان می دهد که لوله های  PVC دارای ایمن ترین مواد لوله قابل دسترس است. بر اساس نتایج این مطالعه لوله های پی وی سی مزایای رقابتی زیست محیطی و اقتصادی را برای استفاده در پروژه های زیربنایی آب و فاضلاب ایجاد می کنند که شامل مزایای هزینه چرخه حیات و امکان کاهش قابل توجهی در تولید گازهای گلخانه ای نسبت به سایر مواد است.

 

لوله های  PVC مسائل مربوط به صرفه اقتصادی را ارائه می دهند و جوامع را قادر می سازد تا اهداف زیر بنایی پایدار خود را با توجه به دوام، نرخ پایین شکست، مقاومت در برابر خوردگی و عملکرد طولانی مدت، به کار گیرند. لوله های  PVC نشان داده شده در این مطالعه در آمریکا و کانادا در کاربرد جمع آوری آب باران، فاضلاب بهداشتی، آب آشامیدنی تولید شده و از سایز 4 تا 60 اینچ، بازار لوله های سخت را پوشش می دهند و از استابلایزرهای پایه قلع استفاده می شود و حاوی سرب، کادمیوم، فتالات نیست. تولید کنندگان لوله  PVCبیش از 14 میلیارد دلار به اقتصاد ایالت متحده کمک می کنند و باعث ایجاد بیش از 25000 شغل شده اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط